dimecres, 24 d’abril del 2013

Àustria amb un nen de 14 mesos

Viure a la frontera amb Suïssa significa viure al centre d'Europa. Amb un cop de cotxe ets a Alemanya, Itàlia, .... i Àustria.

L'abril de l'any passat, vam decidir fer un recorregut per la Suïssa més allunyada, i quan gràcies a Google Maps, vam veure que Innsbruck i Salzburg no quedaven massa lluny, vam decidir arribar-nos-hi. Els viatges en cotxe poden ser un malson, però aquest va anar força bé perquè al llarg del dia potser feiem 4 hores de carretera.

El més sorprenent de tot és que quan arribes en una ciutat per descobrir, et dirigeixes a l'oficina de Turisme. Fins aquí no hi ha res d'anormal, però quan viatges amb fills no només demanes un mapa i que et situin els punts d'interés, sinó que els hi preguntes quines són les activitats infantils i a on són els parcs, indrets que passen completament desapercebuts per la resta de turistes sense fills.
I això és el que vam fer en cada una de les ciutats que vam visitar. Està molt bé fer turisme però tenir tot el sant dia al nen en el cotxet pot portar conseqüències nefastes en les vacances; perquè els nens necessiten treure l'energia que porten dins perquè si l'acumulen, malament rai, ja que quan exploten....  tot són plors i crits, però no només del nen sinó també dels pares.

Així doncs, a Salzburg vam passar un dia al zoo! Ni la casa de Mozart, ni concerts de música clàssica, ni visita del castell, no, no, nosaltres vam anar al zoo. I la veritat és que no me'n penedeixo perquè tots vam disfrutar, a més a més el zoo és preciós, al bell mig de la natura.
Quan els nens comencen a voler explorar i a ser independents, portar-los a un museu, que no sigui adecuat per ells, pot ser una tortura per tothom. És genial viatjar amb nens, no ho deixeu de fer, però sempre s'ha de pensar amb el cap. Sí que m'hagués agradat veure un concert de música clàssica però us imagineu el meu fill enmig de flautes travesseres, trombons, oboès, violins..., hagués aguantat 10 minuts i llavors, hagués volgut anar a explorar i com que no l'haguéssim deixat, a tots als instruments s'hi hagués unit els plors d'un nen que ni el director d'orquestra hagués pogut controlar.
Per tant, la visita al zoo va ser una idea genial i el nen va poder donar de menjar per primera vegada a les ovelles, tot i que el que jo no sabia és que estaven en llibertat i anirien a "atacar-lo" només sentir la paperina de menjar obrint-se.

A més a més, viatjar amb nens és una bona excusa per fer coses que no les faries sense ells, perquè a mesura que ens fem grans ens fa vergonya fer segons què; perquè creiem que només podem anar al zoo, pujar en un tren turístic, en un carruatge, donar de menjar als animals, anar a veure la casa de la Heidi,.... si hi anem amb un nen perquè segons nosaltres, no són coses que puguin fer els adults. Us recomano que treieu el Peter Pan que porteu dins!!
Innsbruck

Enmig de tanta disbauxa també vam tenir temps de comportar-nos com autèntics turistes, capturan els monuments més emblamàtics de cada ciutat, comprant "souvenirs" i menjant els plats típics.
Sankt Moritz

Appenzell
Si us interessa el recorregut que vam fer no dubteu en posar-vos en contacte!

Vivir en la frontera con Suiza significa vivir en el centro de Europa. Con un golpe de coche estás en Alemania, Italia, .... y Austria.

En abril del año pasado, decidimos hacer un recorrido por la Suiza más alejada, y cuando gracias a Google Maps, vimos que Innsbruck y Salzburgo no quedaban demasiado lejos, decidimos llegar hasta allí. Los viajes en coche pueden ser una pesadilla, pero este fue bastante bien porque a lo largo del día quizás hacíamos 4 horas de carretera como máximo.

Lo más sorprendente de todo es que cuando llegas en una ciudad por descubrir, te diriges a la oficina de Turismo. Hasta aquí no hay nada anormal, pero cuando viajas con niños no sólo pides un mapa y que te sitúen los puntos de interés, sino que les preguntas cuáles son las actividades infantiles y donde están los parques, lugares que pasan completamente desapercibidos para el resto de turistas sin hijos.

Y eso es lo que hicimos en cada una de las ciudades que visitamos. Está muy bien hacer turismo pero tener todo el día al niño en el cochecito puede traer consecuencias nefastas en las vacaciones, porque los niños necesitan sacar la energía que llevan dentro porque si la acumulan, mal asunto, ya que cuando explotan ... . todo son llantos y gritos, pero no sólo del niño sino también de los padres.

Así pues, en Salzburgo pasamos un día en el zoo! Ni la casa de Mozart, ni conciertos de música clásica, ni visita del castillo, no, no, nosotros fuimos al zoo. Y la verdad es que no me arrepiento porque todos lo pasamos en grande,  y además el zoo es precioso, en medio de la naturaleza.
Cuando los niños empiezan a querer explorar y a ser independientes, llevarlos a un museo, que no sea adecuado para ellos, puede ser una tortura para todos. Es genial viajar con niños, no lo dejéis de hacer, pero siempre hay que pensar con la cabeza. Sí que me hubiera gustado ver un concierto de música clásica pero os imagináis mi hijo en medio de flautas traveseras, trombones, oboes, violines ..., hubiera aguantado 10 minutos y entonces, hubiera querido ir a explorar y como no lo hubiéramos dejado, a todos los instrumentos se hubiera unido el llanto de un niño que ni el director de orquesta hubiera podido controlar.
Por lo tanto, la visita al zoo fue una idea genial y el niño pudo dar de comer por primera vez a las ovejas, aunque lo que yo no sabía es que estaban en libertad e irían a "atacarlo" sólo oír cucurucho de comida abriéndose.

Además, viajar con niños es una buena excusa para hacer cosas que no las harías sin ellos, porque a medida que nos hacemos mayores nos da vergüenza hacer según qué, porque creemos que sólo podemos ir al zoo, subir en un tren turístico, en un carruaje, dar de comer a los animales, ir a ver la casa de Heidi, .... si vamos con un niño porque según nosotros, no son cosas que puedan hacer los adultos. Os recomiendo que saquéis el Peter Pan que lleváis dentro!

En medio de tanto desenfreno también tuvimos tiempo de comportarnos como auténticos turistas, capturando los monumentos más emblemáticos de cada ciudad, comprando "souvenirs" y comiendo los platos típicos.

Si os interesa el recorrido que hicimos no dudéis en poneros en contacto!