dilluns, 29 de juliol del 2013

NY amb un nen de 21 mesos: The end

Si no heu passat un cap d'any a la Gran Poma no us podeu ni imaginar l'embolic que es crea. A les 15h de la tarda tots els accessos a la 7th Ave i a Broadway Street estan tallats, sents volar els helicòpters, veus els SWAT equipats amb totes les armes inimaginables passejant pels carrers, centenars de cotxes de polícia, milers de polícies... i riuades i riuades de gent!
Tot per veure com cau la bola!

Nosaltres teníem l'hotel a la 7th Ave i ja ens havien dit que hauríem d'entrar per la porta lateral i que a més a més, hi hauria un control policial. I així va ser, a les 16h30 de la tarda la munió de gent era impressionant, i quan vam arribar a l'alçada del nostre hotel, una barricada ens barrava el pas. Hi havia cua per poder parlar amb el poli que vigilava que ningú es colés i en cap moment, vam tenir prioritat per anar amb un nen. El poli ens va demanar les cartes d'accés de l'habitació de l'hotel i ens va regirar les bosses i el cotxet, no fos cas que entre els bolquers hi portéssim material perillós. Si a aquella hora de la tarda ja era un caos entrar i sortir de la zona, no ens volíem ni imaginar qué pasaria més tard. Vam saber que l'hotel organitzava un sopar de cap d'any amb vistes a la riuda humana passant fred, i vam decidir que era la millor opció per despedir el 2012.
L'atracció del restaurant va ser el Martí i el Mic, amb el seu barret de festa i amb les ulleres 2013 que la taula del costat li va deixar. Abans de pujar a l'habitació vam sortir a veure l'ambient que es respirava al carrer a -1°C, la bogeria era total i malgrat que sempre havia dit que m'agradaria celebrar el cap d'any a Times Square, no hagués canviat el lloc a ningú.

Visitar el Memorial 9/11 amb un nen té el seu risc, és un lloc de silenci i per molt que li intentis explicar que no pot cridar no t'assegures que en aquell precís moment li agafi una rabieta i comenci a xisclar amb totes les seves forces. A més a més, ell veia el Memorial com un parc per córrer i ens va demanar sortir del cotxet, per sort vam aconseguir mantenir-lo "lligat" i controlat. Això si, apart d'haver de reservar la visita per dia i hora, et fan passar un control de seguretat pitjor que el de l'aeroport; però a diferència del dia de Cap d'Any, ningú es va mirar ni el nen ni el cotxet; bé si, ens van preguntar a on havíem comprat el sac del cotxet.

L'únic moment que ens va limitar anar amb un nen tan petit va ser per poder veure un espectacle a Broadway. Alguns dies hi han sessions a la tarda però el problema és que tant és quina edat tenen els nens, han de pagar l'entrada completa, i no són quatre duros. Us imagineu pagar tres entrades i que el nen no estigui quiet a la butaca, que un dels dos es passi més estona a fora amb ell que veient el show? Hi havien dues ocpions:
- Opció A: demanar a l'hotel si tenien servei de baby-sitting, deixar-lo amb una nany de parla anglesa, segurament plorant, i que el pobre es dirigís en francès i fos un caos total.
- Opció B: un dels dos es quedava amb el nen, i l'altre anava a veure un musical.

Em sembla que és evident per quina opció vam optar, no?!? Vaig ser jo qui va tenir l'honor d'anar a veure The Lion King, un altre somni fet realitat. La pitjor part va ser pel meu home, no perquè no podia veure el show sinó perquè va haver de consolar els plors del nen i respondre les preguntes d'on era la mama.

Fins i tot vam anar a fer un brunch en un penthouse. A l'anar-hi amb un menor no ens hi deixaven anar entre setmana a l'hora dels còctels, així que vam anar-hi el dissabte com a final de festa, per despedir-nos d'aquesta màgica ciutat. Evidentment les vistes eren impressionants i el Martí es va portar la mar de bé, sobretot perquè va trobar un altre nen amb el que jugar.

El vol de tornada era de nit i tot hi sortir 3h30 abans de l'hotel, una mica més i perdem l'avió. Vam trobar un tràfic de mil dimonis, i el taxista va fer tot el possible per arribar-hi a temps. Però us podeu imaginar el neguit que vam passar.

Quan ja estàvem situats a la porta d'embarcament, vam anar a treure'ns els "leotardos", vam gastar els últims dòlars i el nen no parava de dir-nos que tenia son. Dalt de l'avió li vam fer un llitet just als nostres peus, perquè si recordeu, havia reservat els seients per telèfons i estàvem junts darrera dels lavabos. El nen es va adormir, però una hostessa quan ho va veure ens va clavar una bronca impressionant. Per seguretat, els ningú es pot estirar a terra perquè si hi han turbulències pot acabar dalt del sostre. En fi, que després de barallar-nos'hi, quan vam veure que no hi havia res a fer, vaig agafar el nen i va seguir dormint sobre meu. Evidentment, jo no vaig dormir gens!

No ens en penedim gens d'haver viatjat amb ell, encara que no ho recordarà, però així tenim una bona excusa per tornar-hi!

Si no habéis pasado un fin de año en la Gran Manzana no os podéis ni imaginar el lío que se crea. A las 15h de la tarde todos los accesos a la 7th Ave y Broadway Street están cortados, oyes volar los helicópteros, ves los SWAT equipados con todas las armas inimaginables paseando por las calles, cientos de coches de policía, miles de policías ... y ríos de gente!
Total para ver cómo cae la bola!

Nosotros teníamos el hotel en la 7th Ave y ya nos habían dicho que tendríamos que entrar por la puerta lateral y que además, habría un control policial. Y así fue, a las 16h30 de la tarde el gentío era impresionante, y cuando llegamos a la altura de nuestro hotel, una barricada nos cerraba el paso. Había cola para poder hablar con el poli que vigilaba que nadie se colase y en ningún momento, tuvimos prioridad para ir con un niño. El poli nos pidió las cartas de acceso a la habitación del hotel y nos revolvió las bolsas y el cochecito, no fuese que entre los pañales lleváramos material peligroso. Si a esa hora de la tarde ya era un caos entrar y salir de la zona, no nos queríamos imaginar qué pasaría más tarde. Supimos que el hotel organizaba una cena de fin de año con vistas al río de gente que pasaba frío, y decidimos que era la mejor opción para despedir el 2012.
La atracción del restaurante fue Martí y el Mic, con su sombrero de fiesta y con las gafas 2013, que la mesa de al lado le dejó. Antes de subir a la habitación salimos a ver el ambiente que se respiraba en la calle a -1 ° C, la locura era total y aunque siempre había dicho que me gustaría celebrar el fin de año en Times Square, no hubiera cambiado el lugar a nadie.

Visitar el Memorial 9/11 con un niño tiene su riesgo, es un lugar de silencio y por mucho que le intentes explicar que no se puede gritar no te aseguras que en ese preciso momento le coja una rabieta y empiece a chillar con todas sus fuerzas. Además, él veía el Memorial como un parque para correr y nos pidió salir del cochecito, por suerte conseguimos mantenerlo "atado" y controlado. Eso si, aparte de tener que reservar la visita por día y hora, te hacen pasar un control de seguridad peor que el del aeropuerto, pero a diferencia del día de fin de año, nadie se miró ni el niño ni el carro; pero si que nos preguntaron dónde habíamos comprado el saco del cochecito.

El único momento en que nos limitó ir con un niño tan pequeño fue para poder ver un espectáculo en Broadway. Algunos días hay sesiones por la tarde pero el problema es que tanto es qué edad tienen los niños, deben pagar la entrada completa, y no son cuatro duros. ¿Os imagináis pagar tres entradas y que el niño no esté quieto en el sillón, que uno de los dos se pase más tiempo fuera con él que viendo el show? Había dos ocpions:
- Opción A: pedir al hotel si tenían servicio de baby-sitting, dejarlo con una nany de habla inglesa, seguramente llorando, y que el pobre se dirigiera en francés y fuera un caos total.
- Opción B: uno de los dos se quedaba con el niño, y el otro iba a ver el musical.

Me parece que es evidente qué opción decidimos, no?!? Fui yo quien tuvo el honor de ir a ver The Lion King, otro sueño hecho realidad. La peor parte fue para mi marido, no porque no podía ver el show sino porque tuvo que consolar el llanto del niño y responder las preguntas de dónde estaba mamá.

Incluso fuimos a tomar un brunch en un penthouse. Al ir con un menor no nos dejaban ir entre semana a la hora de los cócteles, así que fuimos el sábado como final de fiesta, para despedirnos de esta mágica ciudad. Evidentemente las vistas eran impresionantes y Martí se portó la mar de bien, sobre todo porque encontró otro niño con el que jugar.

El vuelo de vuelta era de noche y pese salir 3h30 antes del hotel, un poco más y perdemos el avión. Encontramos un tráfico de mil demonios, y el taxista hizo todo lo posible para llegar a tiempo. Pero os podéis imaginar los nervios que pasamos.

Cuando ya estábamos situados en la puerta de embarque, fuimos a sacarnos los "leotardos", gastamos los últimos dólares y el niño no paraba de decirnos que tenía sueño. Arriba del avión le hicimos una camita justo a nuestros pies, porque si recordáis, había reservado los asientos por teléfono y estábamos justo detrás de los lavabos. El niño se durmió, pero una azafata cuando lo vio nos echó una bronca impresionante. Por seguridad, nadie se puede tumbar en el suelo porque si hay turbulencias puede acabar arriba del techo. En fin, que después de pelearnos, cuando vimos que no había nada que hacer, cogí al niño y siguió durmiendo pero encima de mi. Evidentemente, yo no dormí nada!

No nos arrepentimos de haber viajado con él, aunque no lo recordará, pero así tenemos una buena excusa para volver!