dimecres, 10 de juliol del 2013

NY amb un nen de 21 mesos: 1a part/ NY con un niño de 21 meses: 1a parte

Imagino que només veien el títol de l'entrada molts de vosaltres haureu pensat que estem bojos, potser si però no me'n penedeixo gens d'haver fet aquest viatge amb el "bitxo" de casa.

Feia anys que volia anar a NY però anar-hi al Nadal, per veure la pista de patinatge del Rockefeller Center, el gran arbre de Nadal, la decoració.... Així que aprofitant que el nen encara no pagava billet d'avió, ens vam animar a anar-hi per Cap d'Any.

No feia ni dos minuts que havíem comprat els billets d'avió que ja em deia que estàvem grillats per voler fer un viatge tan llarg amb un nen de 21 mesos a sobre dels genolls!

No havien ni passat 24h de la compra que trucava a la pediatre perquè em digués si hi havia algún medicament per deixar el nen KO i que dormís durant les 8h30 de vol. Perquè el que més em preocupava era que estigués donant guerra en aquell espai tan reduït. Em va dir que no li podia res, que només podia recórrer a l'homeopatia, i encara que no hi creiem massa, qui volia córrer el risc?!?
Per tal de fer el vol el més agradable possible, vaig contectar la companyia àrea, i us aconsello que feu el mateix si feu un viatge llarg. Evidentment, per edat ja no podia anar al llitet que tenen, però ens van reservar els seients en la part més ampla de l'avió i així ell podia jugar per terra.

Finalment, el dia esperat va arribar i anàvem preparats per entretenir el nen durant 8h30. Recordo que abans, quan feiem un viatge tan llarg de seguida miràvem quines pel.lícules ens podien agradar per ocupar el vol. Aquesta vegada, el Martí es va apropiar del comandament-telèfon i anava apretant botons; i malgrat que vam intentar posar-li dibuixos, continuava sent més divertit aixecar el reposabraços.
La companyia li va donar un parell de joguines, les quals van ser interessants uns minuts i llavors van acabar tirades per terra. Mentrestant, nosaltres li anàvem donant les "boletes" d'homopetia perquè es relaxés i dormís, i al final va fer una llarga migdiada i vam poder respirar unes horetes.

Quan esperàvem passar el control d'immigració, una parella de gent gran que viatjava al costat nostra,  ens va felicitar, doncs el Martí s'havia portat molt bé encara que nosaltres no ens ho creguéssim. El control el vam passar en un tres i no res, ni es van mirar que la foto del passaport del nen coincidís amb la cara del nen que portàvem dins del cotxet.

El moment més dur pel Martí va arribar en aquell moment, a NY eren les 15h30 però a Ginebra les 21h30 i no parava de dir-me: "Martí vol dormir"; i esparverats vam veure que hi havia una cua mortal per agafar un taxi. I mentre nosaltres esperàvem intentant que el nen s'adormís, va passar l'exentrenador del Barça, Van Gaal, i evidentment, a ell el venien a buscar.

Per donar-nos la benvinguda, la neu ens esperava i quan finalment vam sortir al carrer un vent gèlid ens va treure la son de cop. I nosaltres anàvem treient roba per tapar el Martí, només durant uns segons fins arribar dins del taxi. I només entrar-hi, a ell se li van passar tots els mals; ja no tenia son i no parava de dir: "Nova York taxi groc"

Durant cinc minuts va estar quiet assentat als meus genolls, fins que tots vam descobrir que la tele que teníem just davant nostre, la pantalla era tàctil i evidentment, ell també volia tocar-la.

Baixar d'un taxi mentre neva, amb un nen als braços, carregat amb bosses i abrics, mentre el taxista et va treient maletes és una odisea, i el que més t'angoixa és deixar-te alguna cosa o que en perdis una.

En fi, que vam arribar a l'hotel sans i estalvis; vam buscar un restaurant per anar a sopar encara que només eren les 18h i a fer nones, perquè no sé qui estava més cansat dels tres.

Continuarà....

Imagino que con tan sólo ver el título de la entrada puede que hayáis pensado que estamos locos, quizás sí pero no me arrepiento de haber hecho este viaje con mi bichito.

Hacía años que quería ir a NY pero ir en Navidad, para ver la pista de patinaje del Rockefeller Center, el gran árbol de Navidad, la decoración .... Así que aprovechando que el niño aún no pagaba billete de avión, nos animamos a ir en Nochevieja.

No hacía ni dos minutos que habíamos comprado los billetes de avión que ya me decía que estábamos chiflados por querer hacer un viaje tan largo con un niño de 21 meses sobre las rodillas!

No habían pasado ni 24h de la compra que llamaba a la pediatra para que me dijese si había algún medicamento para dejar al niño KO y que durmiera durante las 8h30 de vuelo. Porque lo que más me preocupaba era que estuviera dando guerra en aquel espacio tan reducido. Me dijo que no podía darle nada, que sólo podía recurrir a la homeopatía, y aunque no creemos demasiado, quien quería correr el riesgo?!?
Para hacer el vuelo lo más agradable posible, contacté a la compañía área, y os aconsejo que hagáis lo mismo si hacéis un viaje largo. Evidentemente, por edad ya no podía ir en la camita que tienen, pero nos reservaron los asientos en la parte más ancha del avión y así él podía jugar por el suelo.

Finalmente, el día esperado llegó e íbamos preparados para entretener al niño durante 8h30. Recuerdo que antes, cuando hacíamos un viaje tan largo en seguida mirábamos qué películas nos podían gustar para ocupar el vuelo. Esta vez, Martí se apropió del mando-teléfono e iba apretando botones, y pese a que intentamos ponerle dibujos, seguía siendo más divertido levantar el reposabrazos.
La compañía le dio un par de juguetes, los cuales fueron interesantes unos minutos y luego, terminaron tirados al suelo. Mientras tanto, nosotros le íbamos dando las "bolitas" de homopetia para que se relajara y durmiera, y al final hizo una larga siesta y pudimos respirar unas horas.

Cuando esperábamos pasar el control de inmigración, una pareja mayor que viajaba junto nosotros, nos felicitó, pues Martí se había portado muy bien aunque nosotros no nos lo creyéramos. El control lo pasamos en un santiamén, ni se miraron que la foto del pasaporte del niño coincidís con la cara del niño que llevábamos dentro del carrito.

El momento más duro para Martí llegó en ese momento, en NY eran las 15h30 pero en Ginebra las 21h30 y no paraba de decirme: "Martí quiere dormir", y aterrados vimos que había una cola mortal para coger un taxi . Y mientras nosotros esperábamos intentando que el niño se durmiera, pasó el ex entrenador del Barça, Van Gaal, y evidentemente, a él lo venían a buscar.

Para darnos la bienvenida, la nieve nos esperaba y cuando finalmente salimos a la calle un viento gélido nos despertó de golpe. Y nosotros íbamos sacando ropa para tapar a Martí, sólo durante unos segundos hasta llegar dentro del taxi. Y sólo entrar, a él se le pasaron todos los males, ya no tenía sueño y no paraba de decir: "Nueva York taxi amarillo"

Durante cinco minutos estuvo quieto sentado en mis rodillas, hasta que todos descubrimos que la tele que teníamos justo enfrente, la pantalla era táctil y evidentemente, él también quería tocarla.

Bajar de un taxi mientras nieva, con un niño en los brazos, cargado con bolsas y abrigos, mientras el taxista te saca maletas es una odisea, y lo que más te angustia es dejarte algo o que pierdas alguna cosa.

Finalmente llegamos al hotel; buscamos un restaurante para ir a cenar aunque sólo eran las 18h y nos fuimos a la cama, porque no sé quién estaba más cansado de los tres.