dimecres, 19 de juny del 2013

Anem a la piscina?



Aquest diumenge vam anar a la piscina i la veritat és que va anar millor del que em pensava.
Abans de marxar vam haver d'anar al traster per recuperar la galleda, la pala, el rasclet, la regadora... i mil altres estris per tenir al nen entretingut.

Com era d'esperar, no erem els únics que havíem tingut aquesta brillant idea, i al cap d'unes hores allò semblava un formiguer. Però vam marxar just en el moment on começava a ser sofocant, abans de que l'aigua es convertís en un caldo de cultiu.

La veritat és que les instal.lacions són espectaculars, 3 piscines: 2 pels nens i l'altre olímpica, amb accés al llac, àrea de jocs, vestuaris, xiringuito...  i tot  a un preu irrisori. Vam fer l'escampada aprop de la piscina més adecuada pel nen i ell va fugir-hi com un llampec.

Imagino que tots els nens de l'edat del meu són iguals, impossible de raonar amb ells i paciència zero. Se'ns escapava quan encara anava vestit i no entenia que li havíem de posar el banyador. Posar-li la crema va ser més complicat, el seu pare el va haver d'agafar mentre jo l'untava. I evidentment, no ens va donar temps ni a posar el tap al pot de crema, que ell ja era a l'aigua mentre jo el perseguia amb el gorro i les ulleres de sol.
Jo era d'aquelles que només necessitava la tovallola, un bon llibre, la crema solar i podia passar-me hores rostint-me com un llargandaix. Però quan es va amb nens, un quasi ni pot posar el cul a la tovallola, et limites a fer de guàrdia, vigilant quina una en porta de cap el teu nen. I això és el que vam fer tot el dia, mentre ens ho anàvem tornant. Perquè ell ja podia estar més arrugat que una pansa que no es movia de l'aigua.

A mesura que el dia anava avançant, les ombres que ens proporcionaven els arbres eren cares com l'or. Tothom es barallava per encabir la seva tovallola en un racó, i la veritat és que només hi faltava el braser. I tots tan apretadets erem testimonis d'escenes ben curioses: un pare desesperat passejant el cotxet que duia al seu fill per intentar que fes la migdiada, mentre ell es barallava per assentar-se; un pare ensenyant a sumar i a restar amb les pedretes que havien recuperat del llac; un grup de mares fent petar la xerrada mentre els nens jugaven; i el més espantós de tot, una parella que s'havien convertit en dos micos treient-se puces!

El dia va acabar amb plors, perquè és impossible raonar amb un nen de dos anys i no entenia, o no volia entedre, que era hora de marxar perquè ells mai en tenen prou encara que vagin morts de son. Només va necessitar deu minuts de passejada al cotxet per caure rodó als braços de Morfèu.
Este domingo fuimos a la piscina y la verdad es que fue mejor de lo que pensaba.
Antes de irnos tuvimos que ir al trastero para recuperar el cubo, la pala, el rastrillo, la regadera ... y mil otros utensilios para tener al niño entretenido.

Como era de esperar, no eramos los únicos que habíamos tenido esta brillante idea, y al cabo de unas horas aquello parecía un hormiguero. Pero nos fuimos justo en el momento en que comenzaba a ser sofocante, antes de que el agua se convirtiera en un caldo de cultivo.

La verdad es que las instalaciones son espectaculares, 3 piscinas: 2 para los niños y otra olímpica, con acceso al lago, área de juegos, vestuarios, chiringuito ... y todo a un precio irrisorio. Esparcimos nuestras cosas cerca de la piscina más adecuada para el niño y él huyó hacia ella como un relámpago.

Imagino que todos los niños de la edad del mío son iguales, imposible de razonar con ellos y paciencia cero. Se nos escapaba cuando todavía estaba vestido y no entendía que le teníamos que poner el bañador. Ponerle la crema fue más complicado, su padre lo tuvo que coger mientras yo lo untaba. Y evidentemente, no nos dio tiempo ni a poner el tapón a la crema, que él ya estaba en el agua mientras yo le perseguía con el gorro y las gafas de sol.

Yo era de aquellas que sólo necesitaba la toalla, un buen libro, la crema solar y podía pasarme horas asándome como un lagarto. Pero cuando se va con niños, uno casi ni puede poner el culo en la toalla, te limitas a hacer de guardia, vigilando qué idea tiene tu niño. Y eso es lo que hicimos todo el día, mientras nos lo íbamos turnando. Porque él ya podía estar más arrugado que una pasa que no salía del agua.

A medida que el día iba avanzando, las sombras que nos proporcionaban los árboles eran caras como el oro. Todos se peleaban para meter su toalla en un rincón, y la verdad es que sólo faltaba el brasero. Y todos tan apretaditos éramos testigos de escenas curiosas: un padre desesperado paseando el cochecito que llevaba a su hijo para intentar que hiciera la siesta, mientras él se peleaba para asentarse; un padre enseñando a sumar y a restar con las piedrecitas que habían recuperado del lago; un grupo de madres charlando mientras los niños jugaban; y lo más espantoso de todo, una pareja que se habían convertido en dos monos quitándose pulgas!

El día terminó con llantos, porque es imposible razonar con un niño de dos años y no entendía, o no quería enteder, que era hora de irse porque ellos nunca tienen suficiente aunque estén muertos de sueño. Sólo necesitó diez minutos de paseo en el cochecito para caer redondo en los brazos de Morfeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada