dimecres, 10 de setembre del 2014

Primera vegada al cine


Aquest estiu vam aprofitar la nostra estada a Sabadell per portar per primera vegada al Martí al cine.
Jo havia estat una gran cinèfila, no hi havia mes que amb els meus amics no anéssim al cinema, i no es limitava en anar a veure la pel.lícula, sino que era un pack de peli, crispetes i sopar.

Però quan vam arribar a Ginebra vaig veure que era quasi impossible seguir aquell ritme, només amb el cine, les crispetes i la beguda ja has de desembutxacar uns 27CHF per persona (22€). D'acord que a la França veïna (Pays de Gex) és més econòmic però les sales són de l'època de la post-guerra, és a dir, seients de fusta encoixinats, a on et queda el cap penjant, i si tens la mala sort que algú s'assenta a la butaca del davant, ja has begut oli.

En fi, veient els preus de la zona, era una mica arriscat per la butxaca, portar-hi el Martí i que a la meitat de la pel.lícula haguéssim de marxar. Així que vam decidir d'anar-hi a casa el dia de l'espectador, a on per menys del preu d'una entrada a Ginebra en vam comprar tres. La pel.lícula escollida va ser "Aviones, Equipo de Rescate" i no haguerem pogut triar millor perquè reunia tot allò que li agrada al nen: avions, helicòpters, incendis i bombers!!

Quasi ni se'l veia en aquella enorme butaca davant d'un pot gegantí de crispetes, només es va moure per acostar-se a la pantalla per estar més aprop de l'acció. Fins i tot, em preguntava per què els altres nens parlaven o s'aixecaven. Ens vam haver d'empassar tots els crèdits perquè el senyor no volia marxar fins que les lletres deixessin de desfilar, no fos cas que tornessin a sortir els protagonistes i ell s'ho perdés.

Quan al vam aconseguir arrencar de la sala em va dir que li havia agradat moltíssim anar al cine i que hi volia tornar anar. A mi se'm va omplir el cor d'alegria perquè per fi podia compartir amb el meu fill dues de les meves passions: cine i disney, perquè pels que no em conegeu, segeuixo sent una nena.

Per acabar de fer més rodona la tarda, vam anar a fer un viena, una altra cosa típica de la nostra cultura sabadellenca que el nen desconeixia. I el que per la majoria de clients del local era la cosa més banal, per nosaltres era un gran aconteixement, perquè quan ets lluny de casa aquestes petites coses es transformen en importants moments i t'apropen a les teves arrels.



Este verano aprovechamos nuestra estancia en Sabadell para llevar por primera vez a Martí al cine. 
Yo había sido una gran cinéfila, no había mes que con mis amigos no fuéramos al cine, y no se limitaba en ir a ver la película, sino que era un pack de peli, palomitas y cena. 

Pero cuando llegamos a Ginebra vi que era casi imposible seguir ese ritmo, sólo con el cine, las palomitas y la bebida ya tienes que desembolsar unos 27CHF por persona (22 €). De acuerdo que en la Francia vecina (Pays de Gex) es más económico pero las salas son de la época de la post-guerra, es decir, asientos de madera acolchados, en donde te queda la cabeza colgando, y si tienes la mala suerte de que alguien se asienta enfrente, ya estás perdido. 

En fin, viendo los precios de la zona, era un poco arriesgado para el bolsillo, llevar a Martí y que a la mitad de la película tuviéramos que irnos. Así que decidimos ir a los casa el día del espectador, donde por menos del precio de una entrada en Ginebra compramos tres. La película elegida fue "Aviones, Equipo de Rescate" y no hubiéramos podido elegir mejor porque reunía todo lo que le gusta al niño: aviones, helicópteros, incendios y bomberos !! 

Casi ni se le veía en aquella enorme butaca delante de un bote gigantesco de palomitas, sólo se movió para acercarse a la pantalla y así estar más cerca de la acción. Incluso, me preguntaba por qué los otros niños hablaban o se levantaban. Nos tuvimos que tragar todos los créditos porque el señor no quería irse hasta que las letras dejaran de desfilar, no sea que volvieran a salir los protagonistas y él se lo perdiera

Cuando lo conseguimos arrancar de la sala me dijo que le había gustado muchísimo ir al cine y que quería volver a ir. A mí se me llenó el corazón de alegría porque por fin podía compartir con mi hijo dos de mis pasiones: cine y disney, porque para los que no me conozcáis, sigo siendo una niña.

Para terminar de hacer más redonda la tarde, fuimos a hacer un viena, otra cosa típica de nuestra cultura sabadellense que el niño desconocía. Y lo que para la mayoría de los clientes del local era lo más banal, para nosotros era un gran acontecimiento, porque cuando estás lejos de casa estas pequeñas cosas se transforman en importantes momentos y te acercan a tus raíces.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada